Cesta na ostrov Ko Phi Phi z ostrova Koh Lipe

Z Koh Lipe som sa vybral na ďalší ostrov Ko Phi Phi Don. Bol som zvedavý, ako sa tento ostrov zmenil za tých 8 rokov, čo som ho navštívil naposledy. Aj vtedy som sem prišiel z ostrova Koh Lipe. Cesta to bola dlhá a komplikovaná. Loď stála na hádam každom ostrove po trase. Preto som sa rozhodol nájsť rýchlejšiu alternatívu len deň pred odchodom.

Z Koh Lipe na Ko Phi Phi Don cez Ko Lanta

Deň vopred som si kúpil palubný lístok na Ko Phi Phi cez Ko Lantu (1.800 THB). Vybral som si najkratšiu trasu. Žiadna loď sa však neplaví priamo z Koh Lipe na Ko Phi Phi. Najrýchlejšie sa dá dostať cez ostrov Ko Lanta.

Loď odchádzala z Pattaya beach. O 8:30 hod. som bol už na pláži. Ani sa nedá povedať, že tu je prístav. Bol tu len taký mali improvizovaný check-in. Voucher, ktorý som dostal deň predtým v cestovnej agentúre, som zamenil za lístky na plavbu a farebnú nálepku na tričko. Na farebnej nálepke bolo napísaný názov “miesta doručenia” – Ko Phi Phi. Thajci majú veľmi dobre zorganizované transporty medzi ostrovmi. Dajú ti farebnú nálepku s názvom cieľovej destinácie. Takto sa nestratíš. Si ako taký balík, ktorý si posunú na tú správnu loď a doručia do správneho miesta. Stačí sa ukázať niektorému z pracovníkov v prístave s nálepkou a on ti povie, ktorou loďou ideš.

Lode sa pohúpavali na vlnách v hlbšej vode. Najprv pasažierom zobrali batožinu, ktorú naložili na longtail boat. Potom sa na longtail nalodili pasažieri po skupinách podľa toho, kam mali namierené. Longtail loď nás odviezla k našej rýchlolodi. Veľká loď by nemohla ísť tak blízko brehu. Všade sú koraly.

Ko Lanta

Hojdačka pri prístave na ostrove Ko Lanta

Čas plavby

Z Koh Lipe rýchloloď vyplávala o 9:00 hod. Smerovali sme na Ko Lantu. Cesta trvala  približne 3 hodiny. Na Ko Lante som mal hodinovú prestávku. Dostatočný čas sa na obed v prístave. O 13:00 hod. som sa nalodil na ďalšiu loď, ktorá smerovala na Ko Phi Phi Don. Plavba trvala už len niečo okolo hodiny. Loď zakotvilo v podstate väčšom prístave Ao Tonsai. Už na prvý pohľad som zaregistroval obrovskú zmenu. Pred prístavom samé nové budovy. Pár metrov od prístavu – McDonald’s…

Longtail lode pri prítave Ao Tonsai na ostrove Ko Phi Phi Don

Hotel na ostrove

V prístave čakali turistov poslíčkovia z hotelov. Našli sme chlapíka, čo nosil batožinu k nášmu hotelu. Naložili sme ju na pristavený vozík a vyrazili sme do hotela. Od mojej poslednej návštevy sa to tu poriadne zmenilo. Pokrok sa nezastaví. Uličky preplnené turistami. Už to nebol ten relatívne pokojný ostrov, ktorý som si pamätal. Pribudlo niekoľko veľkých hotelov, ktoré tu predtým neboli. V roku 2011, keď som tu bol prvýkrát ešte bolo poznať následky tsunami z roku 2005. Stred ostrova nebol na mnohých miestach zastavaný.

U Rip Resort

Do hotela sme z prístavu išli asi 15 minút. Vyplnil som na recepcii potrebné formality a golfový vozík ma zobral k mojej izbe. Uff, nečakal som, že budem mať izbu na takom kopci 🙂 Izbu v hoteli U Rip Resort som si rezervoval dopredu cez booking.com. Dostal som krásnu, čistú izbu s klimatizáciou a balkónom. V cene boli aj nealko nápoje v chladničke, ktoré každú deň dopĺňali.

Rýchlo som sa osprchoval, pobalil pár vecí a vydal sa rovno na pláž pred areálom hotelu. Na pláži po štvrtej hodine už nebolo veľa ľudí. More na tejto pláži Tonsai však nebolo najčistejšie. Ďalší deň pôjdem na inú, krajšiu pláž a keď sa mi bude chcieť, tak dám aj poldenný výlet loďou. Ale o tom viac v ďalších blogoch…